Zippo zapalovače jsou ikonickým produktem, který se stal symbolem americké kultury. Takový Zippo zapalovač poznáte i poslepu a to jen díky jeho charakteristickému zvuku víčka. Zippo zapalovače, známé svou spolehlivostí a doživotní zárukou, jsou oblíbené po celém světě. S jejich popularitou však přichází i řada mýtů a mylných představ. V tomto článku se podíváme na některé z nejčastějších mýtů o Zippo zapalovačích a uvedeme je na pravou míru.
Mýtus 1: Zippo zapalovače používají běžný benzín
Fakt: Zippo zapalovače používají speciální benzín (přesněji Zippo Fluid), který je vysoce rafinovaný a určený speciálně pro benzínové zapalovače. Použití nesprávného paliva může zapalovač poškodit nebo snížit jeho výkon. Proto je důležité používat pouze doporučený Zippo benzín. Na rozdíl od standardních technických benzínů je synteticky vyroben v laboratořích a neobsahuje tradiční ropné deriváty. Jeho složení je zcela unikátní a chemicky se vlastně ani nejedná o benzín. V České republice se v současné době prodává Zippo Fluid 125 ml. Toto balení vydrží na 25-31 naplnění Zippo zapalovače. Přestože je Zippo Fluid 125 ml dražší nže obyčejný technický benzín, jedná se o investici, která se Vám jistě vrátí a neriskujete poškození Vašeho Zippo zapalovače.
Mýtus 2: Všechny Zippo zapalovače mají doživotní záruku
Fakt: Zippo benzínové zapalovače skutečně nabízejí doživotní záruku, která zaručuje opravu nebo výměnu zdarma. Tato záruka se vztahuje na mechanické části zapalovače, nikoli však na poškození povrchové úpravy. Pokud je zapalovač poškozený nebo nefunguje správně, lze sjednat servis v autorizovaném servisním středisku Zippo pro ČR, kde Zippo opraví nebo vymění bez ohledu na stáří zapalovače. Dobrou zprávou je a je třeba uvést, že z naší zkušenosti víme, že zmíněné servisní středisko pro ČR nad rámec této záruky ochotně řeší i případy, kdy se jedná i o zmíněné poškození povrchových úprav. Pokud je to tedy jen trochu možné, jsou i takové případy vyřizovány kladně.
Mýtus 3: Zippo zapalovače jsou výhradně pro kuřáky
Fakt: Ačkoli Zippo zapalovače jsou často spojovány s kuřáky, jejich použití není omezeno pouze na zapalování cigaret. Mnoho lidí je používá pro kempování, zapalování svíček, grilů nebo při výkonu rozličných řemesel. Zippo zapalovače jsou také oblíbené mezi sběrateli díky široké škále designů a limitovaných edicí.
Mýtus 4: Ražba na spodní hraně schránky značí kvalitu zapalovače
Fakt: Ražba na spodní hraně schránky Zippo zapalovače slouží k určení data výroby. Klíčem k dešifrování je písmeno vlevo (A = leden, B = únor atd.) a číslice vpravo označující rok výroby (např. 21 pro rok 2021). Lidé se často mylně domnívají, že zapalovače s písmenem "A" nebo se symbolem řady Armor (písmeno "A" v obráceném trojúhelníku) jsou kvalitnější a písměno „A“ označkuje jakousi „třídu Zippo kvality“. Tento názor patrně vznikl právě díky řadě „Armor“, kdy tyto zapalovače disponují zesílenými stěnami schránky (jsou 1,5 x silnější,než je tomu u klasických Zippo zapalovač), nicméně funkční část i těchto Zippo zapalovačů tzn. jeho vložka (insert) má vždy stejný mechanismus a kvalitu.
Mýtus 5: Zippo zapalovač musí mít stejný datum výroby schránky a vnitřní vložky
Fakt: Není podmínkou, aby Zippo zapalovač měl stejné datum výroby schránky a vnitřní vložky (insertu). Schránky a vložky se vyrábějí většinou zvlášť (pokud se nejedná o exkluzivní limitované edice, kdy i insert má například speciální gravírování apod.) a až následně se kompletují. Proto může být v datu výroby rozdíl. Důležité je, že obě části pocházejí z originální výroby Zippo a jsou kompatibilní.
Pochopitelné je, že každý kdo uvažuje o pořízení Zippo zapalovače, si přeje za své peníze dostat originál, požadovanou kvalitu a jistotu unikátní doživotní záruky. A proto je i pochopitelné, že výše uvedené mýty a otázky vznikají.
V České republice máme štěstí, že zde působí oficiální distribuce Zippo zapalovačů a my můžeme Zippo zapalovače a i ostatní produkty této legendární americké značky pořizovat pro naše zákazníky se všemi zárukami a se 100 % jistotou originality. A tyto záruky pak můžete bez obav očekávat i Vy, naši zákazníci.