Pokud se ohlédneme lehce do minulosti, nemůžeme popřít, že pro společnost ZIPPO bylo zásadní období druhé světové války. Společnost těžila z kontraktu s americkou vládou, kdy byly zapalovači Zippo zásobovány jednotky amerických vojáků po celém světě. Obyčejný benzínový zapalovač se stal americkou ikonou, která se velmi rychle rozšířila do všech kontinentů, všude tam, kde působili američtí vojáci na válečných bojištích.
Po konci druhé světové války George G. Blaisedell uvažoval nad propagací zapalovačů v rámci Spojených států amerických. A jak nejlépe propagovat výrobek, než s ním vyrazit do ulic mezi lidi. Od této myšlenky byl již jen kousek ke zrodu legendárního Zippo automobilu.
Hlavní myšlenka byla vytvořit vůz, který by na první pohled jasně připomínal zapalovač Zippo a byl nepřehlédnutelný. Základem se stal Chrysler Saratoga 1947 s kabinou upravenou do tvaru dvou zapalovačů Zippo v nadživotní velikosti a jejich otevřená obří víčka se tyčila vysoko nad automobil.
Impozantní vzhled navíc umocňovaly neonové plameny, „šlehající“ z komínků zapalovačů. Jednalo se o důmyslnou konstrukci, přičemž plameny byly odjímatelné, tak aby se víčka zapalovačů dala zaklapnout a vůz se mohl vydat na cestu. Dále byl vůz vyšperkován jen drobnými úpravami, jako byl například nápis „Zippo“ vyvedený 24 karátovým zlatem na boky vozu.
Tak, dílo bylo hotovo a Zippo automobil se mohl vydat na cestu. Vůz projel celou Severní Ameriku a za dva roky stihl navštívit všech 48 kontinentálních států. Dobrá věc se podařila a všude tam, kde se Zippo automobil objevil, strhával na sebe nevídanou pozornost.
Ovšem impozantní vzhled a proporce auta měly i své stinné stránky. Celkové úpravy znamenaly i velkou váhu působící na karosérii a kola vozu a v roce 1950 se George G. Blaisdell rozhodl, že je na čase vůz zrenovovat. Automobil byl odvezen do dílny v Pittsburghu. Renovace se ale ukázala jako příliš nákladná a pomyslný plamínek Zippo automobilu začal pomalu ale jistě pohasínat. Automobil byl spíše odstaven než opravován a po několika letech zmizel z dílen úplně.
Po téměř půl století se společnost ZIPPO rozhodla vzkřísit projekt „ZIPPO CAR“ a zakoupila další Chrysler New Yorker Saratoga, to v době, kdy se psal již rok 1996. Poučeni z osudu původního automobilu volili konstruktéři lehčí materiály a pevnější konstrukce. Po opětovném představení nový Zippo Car velmi lehce navázal na popularitu svého předchůdce a opět brázdí Spojené státy americké při propagačních akcích společnosti Zippo.
Ovšem při dlouhých přejezdech má tu výhodu oproti svému předchůdci, že náročné cesty mezi státy absolvuje v útrobách návěsu kamionu.
A pokud není na cestách, je uschován v bezpečí v muzeu Zippo v Bradfordu v Pensylvánii.