Muž, který nepoznal ZIPPO neví co je život

Muž, který nepoznal ZIPPO neví co je život

Každý den ráno, když vyrážím do světa za prací, myslím tím tramvají do zaměstnání, si instinktivně rukama prošmátrám kapsy svého parkera a prověřím jejich stav, abych nic nezapomněl: "klíče mám, telefon mám, peněženku mám, ZIPPO mám". Tak, vše je v pořádku, mohu vyrazit. Možná to máte podobně jako já, ale ne každý, a to je podle mě velká škoda, nosí v kapse nějaký předmět, ke kterému má hluboký a letitý vztah. Ač jsem už před lety pověsil kariéru kuřáka na hřebík, nikdo není dokonalý, své oblíbené ZIPPO jsem si v kapse ponechal. Jsem na něj zkrátka zvyklý a stýskalo by se mi po jeho charakteristickém "cvak, cvak, cvak", a navíc je mi stále příjemné do ruky, a i tak ho používám denně.

 

Jak přišel zapalovač ZIPPO na svět


Na počátku 30. let sledoval pozdější vynálezce ZIPPO George G. Blaisdell svého přítele, jak se neobratně a oběma rukama snaží zapálit cigaretu svým benzínovým „rakušákem“. Zapalovač sice fungoval docela dobře, ale jeho účelový průmyslový vzhled mu přišel nepatřičný, a pak ty dvě ruce, to bylo peklo. Pan Blaisdell tehdy nelenil a navrhl pro zapalovač zcela nový design. Jednoduchá kompaktní obdélníková schránka a elegantní víčko na pantu. Z "rakušáka" ponechal pouze tvar komínu, který chrání spolehlivě plamen i za nepříznivých podmínek, a první zapalovač ZIPPO byl na světě. Tehdy se prodával za necelé 2 dolary. V roce 1939 začala 2. světová válka a vše železné se chystalo k boji. ZIPPO byl opatřen ochranným nátěrem "black crackle" a i on rukoval na frontu. Skutečnost, že tento zapalovač měl u sebe každý Američan bojující za svobodu a lidskou důstojnost, udělalo ze značky ZIPPO americkou ikonou.

 

ZIPPO začali dělat i další modely


Značka ZIPPO neustrnula jen u klasického modelu, který je ale, ať si říká kdo chce co chce nejoblíbenějším zapalovačem na světě, ale vyvinula v 50. letech i zmenšený model Slim, jež byl určen ženám a prodává se dodnes. V 60. letech značka ZIPPO vypustila do světa také první nezapalovačový výrobek - kapesní pásmo, ó jak praktické. Od té doby se můžete pravidelně s touto značkou setkávat i v podobě reklamních či dárkových předmětů. Mne zaujala, a chtěl bych ji vlastnit, skvělá a úžasná ZipLight kapesní svítilna. Zapalovače ZIPPO získaly i řadu, no vlastně jich bylo přes 1 500, angažmá do hollywoodských filmů a v mnoha zápletkách hrály dokonce i hlavní role. Tento fakt přispěl, že se dostaly i do zorného úhlu sběratelů a staly se tak během let skutečně velmi oblíbeným sběratelským předmětem. Od 60. let hraje plamen ZIPPO i hlavní role na hudební scéně řadě kultovních klipů, a stal se ohnivou ikonou Rock´n´rollu.

 

ZIPPO není jen historie


Ač je značka ZIPPO vnímána jako největší světová klasika, jedná se nyní o velmi progresivní a moderní firmu, která rozhodně překročila horizont samotných kuřáků a kouření a zajímají se o ní i zarytí nekuřáci. Klasický benzínový ZIPPO se stal pro své vlastnosti, je odolný proti větru a snadno a spolehlivě hoří v jakýchkoliv podmínkách, nezbytným vybavením i u současných fanoušků outdoorových aktivit. Značka ZIPPO se dostala ale i do domácností, a to v podobě plynových domácích zapalovačů a možná trochu překvapivě, ZIPPO naleznete i na mužské poličce, a dokonce i dámské, v koupelně v podobě parfémů. Je příjemné a velmi nápadité, že i flakon některých parfémů si udržuje klasický design ZIPPO. Nebojte, nebudete cítit po benzínu.

 

ZIPPO nabízí i další výrobky s neodolatelným image


Vedle parfémů najdete v současném katalogu výrobků ZIPPO skutečně širokou řadu dalších nekuřáckých výrobků. Dost "COOL" a u opravdových mužů celého světa jsou velmi oblíbené brýle, plnící pera či hodinky ZIPPO. Zkrátka současný majitel společnosti, vnuk pana Blaisdella, Gregory W. Booth, se činí a umí nejen udržet starý dobrý oheň, ale i vykřesat ze značky ZIPPO skutečný žár. Zkrátka a dobře i v rodině ZIPPO platí úsloví, že jablko nepadá daleko od stromu. O oblíbenosti značky ZIPPO hovoří také čísla. V roce 2012 byl vyroben 500 000 000 kus benzínového zapalovače ZIPPO. Ano, ta číslice se čte 500 milionů nebo chcete-li půl miliardy. Jen pro srovnání, jelikož je na naší planetě cca přes 5 miliard lidí, tak jestli dobře počítám, mohl by průměrně každý desátý člověk vlastnit svoje ZIPPO.

 

ZIPPO spolehlivě hoří i v České republice


Značka ZIPPO má svoji váhu a tak ji samozřejmě najdete i v českých zemích. Prodejnu originálních výrobků ZIPPO najdete na pražském Smíchově v Lidické ulici. Zde uslyšíte skutečně ten originální zvuk "cvak, cvak, cvak", ne padělky, napodobeniny či ilegálními kopie. V nabídce najdete nejen klasické "zippáče" všech možných designů, ale i značkové Zippo Repliky či modely Vintage z let 1935, 1937 nebo 1941. V této prodejně jsou k mání také oblíbené sběratelské kolekce zapalovačů ZIPPO a především i žhavé designové novinky. V nabídce ZIPPO v prodejně MOJE ZAPLOVAČE nebo i na jejich e-shopu najdete nejen klasické zapalovače, minizapalovače MPL či podpalovače na plyn a dárkové sady ZIPPO, ale i jak jsme již probírali, lifestylové doplňky ZIPPO; brýle, kožené pouzdra na zappíky, placatky, kuličková pera a mnoho dalších vychytaných outdoorových předmětů, některé jsou dokonce z produkce dceřiných firem ZIPPO. Nabídka MOJE ZAPLOVAČE disponuje i dalšími kolekcemi světové klasiky; jedná se o nože VICTORIOX nebo W.R. CASE & SONS CUTLERY COMPANY.

 

ZIPPO uspělo i v současném digitálním i hobby světě


Pro ty, kteří nemají své ZIPPO v kapse, tak jako mám já, byla vyvinuta speciální aplikace - virtuální zapalovač do mobilu, se kterou můžete ve společnosti zazářit, včetně legendárního cvaknutí, třeba na koncertě své oblíbené kapely. Digitální plamínek i "zippáč" je k nerozeznání od originálu a spolehlivě na sto procent vzplane i v kotli, když vaše oblíbená kapela na koncertě začne hrát své nejdojemnější ploužáky. Značka ZIPPO boduje i přívrženců outdoorových aktivit. Ti si oblíbili nejen klasická ZIPPO, plynová ZIPPO či vodovzdorné nouzové podpalovače, které spolehlivě obstojí při rozdělávání ohně v přírodě, ale i podpalovací tyčinky, pevné podpalovače či ohřívače rukou, jež poskytují teplo po dobu šesti hodin. Je to zázrak, kam až značka ZIPPO za více než tři čtvrtě století došla: "cvak, cvak, cvak".

 

Značka ZIPPO je skutečně nadčasová


Benzínový zapalovač ZIPPO není však jen kultovní klasika. Do vašeho života přináší i kvalitu. Ne nadarmo se pyšní, a to v dnešním světě jednorázových výrobků není jen tak, doživotní zárukou. Uběhlo již 85 let od výroby prvního zippáče, ale stále po celém světě platí slogan "ZIPPO funguje, nebo je zdarma opravíme“.